دكوراسيون داخلي منزل

همه ايده هاي تغييردکوراسيون مستلزم صرف وقت و هزينه زياد نيست. اگر به دنبال چند ايده براي طراحيدکوراسيون داخلي براي تغيير دادن خانه تان هستيد، اين 10 مورد مي تواند کمک تانکند.

1)چيدمان مبلمان و لوازم خانه را تغييردهيد؛ مبلمان را از کنار ديوار برداشته و سعي کنيد آنها را در زواياي جديدتر وگيراتر بچينيد. مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب در يک اتاق نشيمن باريک باعثمي شود که اتاق وسيع تر نشان دهد.
(2
يک ديوار را رنگ کنيد؛ يکي از ديوارهايمهم خانه که در معرض توجه نيز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنيد. تابلوها و لوازمهنري از آن آويزان کنيد و مبل جديد و زيبايي در آن قسمت قرار دهيد. (البته دقتداشته باشيد که رنگ آن با ساير لوازم خانه هماهنگ باشد(.
(3
از گل و گياهاستفاده کنيد؛ گل و گياه مي تواند حال و هواي تازه يي به خانه بياورد. اگر علاقه ييبه رسيدگي به گل و گياه نداريد، مي توانيد از گل ها و درختچه هاي مصنوعي استفادهکنيد. کيفيت گل هاي مصنوعي هم آنقدر خوب شده است که به سختي مي توان آنها را از گلطبيعي تشخيص داد.
(4
يک قاليچه محلي در نقطه يي بيندازيد؛ قاليچه هاي محليوسيله بسيار خوبي براي اتاق هاي گفت وگو و نشيمن به شمار مي رود. قاليچه يي متناسببا اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنيد و آن را پايين ميز بيندازيد.
(5
تابلو وآينه از ديوارها آويزان کنيد؛ تابلوهايي آويزان کنيد که شخصيت و روحيه شما را منعکسکند. سعي کنيد از قاب هاي تزئيني تر و زيباتر استفاده کنيد. هنگام آويزان کردن دقتکنيد که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گيرا باشد.
(6
مجسمه ها را در يکجا جمع کنيد؛ مجسمه ها و پيکره هاي کوچک و مرتبط با هم را در قسمتي از خانه که موردتوجه است کنار هم قرار دهيد. اين مجسمه ها را به صورت هاي فانتزي و متنوع بچينيد.
(7
از کوسن هاي تزئيني استفاده کنيد؛ اين بالشتک ها و کوسن هاي تزئيني به سادگيرنگ و بوي جديدي به خانه مي دهد و مبلمان منزل را نيز باشکوه تر جلوه مي دهد.
(8
لامپ ها و لوسترها را عوض کنيد؛ لوسترها و لامپ ها جزء وسايلي هستند که خيليزود بر بيننده آشکار مي کنند که سبک چيدمان خانه تان قديمي است يا جديد. به دنباللوسترهايي باشيد که جديدتر و فانتزي باشند و ضمناً با لوازم و رنگ بندي خانه تاننيز هماهنگ باشند.
(9
لحاف ها و رواندازها نيز مثل کوسن هاي تزئيني به اتاقتانرنگ مي دهد. اين رواندازها و روتختي ها در انواع جنس ها و رنگ ها موجود است. باتوجه به روحيه و سليقه خود زيباترين را انتخاب کنيد.
(10
لوازم اضافي را ازجلوي ديد برداريد؛ وسايل و لوازم اضافي باعث از بين رفتن جلوه اتاق مي شود. برايبرگه ها، اسباب بازي بچه ها و ساير اسباب و وسايلي که شکل اتاق را بر هم مي زند،جاي مخصوصي تدارک ببينيد.
 
تزئين اتاق کودک
تزئين اتاق کودک بايد مهيج وفانتزي باشد. اولين چيزي که بايد در دکوراسيون بندي اتاق کودکتان به آن توجه داشتهباشيد، اين است که اين تزئينات بايد مطابق با سن و روحيه کودکان تان انجام گيرد. نبايد اتاق فرزند 3 ساله تان را مثل اتاق دختر 13 ساله تان تزئين کنيد. البته منظوراين نيست که بايد هر سال با بالا رفتن سن فرزندتان تزئين اتاق او را به هم بزنيد. منظور اين بود که بايد اتاق کودکان را با توجه به گروه سني آنها دکوربندي کنيد.
رنگ هاي متناسب براي اتاق کودک
ببينيد کودکتان به چه رنگي علاقه دارد.اگر هنوز سنش به حدي نرسيده که بتواند به خوبي صحبت کند، يک جعبه مداد رنگي درجلويش بگذاريد تا خود يکي از رنگ ها را که دوست دارد انتخاب کند. کودکان بزرگتر خودمي توانند به شما بگويند که دوست دارند اتاق شان چه رنگي باشد. يادتان باشد کهاولويت با علاقه خود بچه هاست.
سعي نکنيد مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زور بهبچه ها تحميل کنيد. شخصيت آنها از همين سنين شکل مي گيرد و اتاق شان مي تواند آينهخوبي براي نشان دادن شخصيت شان باشد. البته منظورم طرح و رنگ هاي غيرمعقول آنهانيست. بايد محدوديت تعيين کنيد اما باز آنها را در انتخابشان آزاد بگذاريد.
 
اتاق کودکتان را با ابتکار تزئين کنيد
از تخيل و ابتکارتان استفاده کنيد و ازکودکتان نيز براي رنگ کردن اتاق ها کمک بخواهيد. ديوارهاي اتاق مي تواند به طرزمبتکرانه يي با نقاشي هاي کودکتان تزئين شود. مي توانيد از آلبوم ها و عکس هاي ويژهدر مجلات و اينترنت در اين زمينه کمک بگيريد. دکوپاژ نيز براي خلق يک اتاق رويايي وخاص براي کودکتان کار جالبي است.
 
مبلمان اتاق کودک
با وجود طراحي هايجالب و خاص براي مبلمان اتاق کودک موجود در بازار، کار شما کمي ساده تر شده است. ميتوانيد اتاق دخترتان را مثل اتاق پرنسس ها صورتي و رمانتيک تزئين کنيد. مي توانيداتاق پسرتان را شکل قهرمانان يا اتومبيل سواران طراحي کنيد که مثلاً تختخوابش بهشکل ماشين مسابقه باشد. يا بسياري طرح هاي ديگر که مطابق با علاقه و روحيه کودکتاننيز باشد. دقت کنيد که بسياري از اثاثيه اتاق را خودتان نيز مي توانيد بسازيد. پسزياد تو خرج نمي افتيد.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ 11 / 9 / 1391برچسب:دكوراسيون, داخلي, منزل ,

] [ ] [ Iman ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه